Få hjælp til rejsekort
Kom og få hjælp til rejsekort fra Sydtrafik på Magion Biblioteket og Billund Bibliotek.
Få hjælp til rejsekortet på biblioteket
Tilbuddet starter mandag d. 17. maj 2021 og er til borgere, som ikke er digitale.
Hvad kan biblioteket hjælpe med?
- Tanke rejsekort op.
- Forny periode på pendlerkort og pendler kombi.
- Bemærk du kan ikke få udleveret dit rejeskort på biblioteket. Sydtrafik sender det til din adresse.
- Det er muligt at betale kontant, Mobilepay og med Dankort.
- Ændre kundetype og serviceniveau
- Tilbagebetale restperiode på pendlerkort/pendler kombi
- Få udleveret bestillingsskemaer til rejsekort personligt og flex
Hvad kan biblioteket ikke hjælpe med?
- Tilbuddet om hjælp til optankning gælder til eksisterende rejsekort.
- Bemærk du kan ikke få udleveret dit rejeskort på biblioteket. Sydtrafik sender det til din adresse.
- Skal du, der er ikke digital, have et nyt rejsekort, kan du henvende dig på bibliotekerne. Her kan personalet orienteret dig om, hvilke korttyper, der kan bestilles, og du får hjælp til at udfylde et ansøgningsskema. Ansøgningen bliver efterfølgende sendt til Sydtrafik, der herefter udsteder kortet.
- Personalet på biblioteket, kan ikke vejlede dig i, hvilket kort du skal vælge. Her skal du selv ringe til Sydtrafiks kundeservice tlf: 70 11 33 33, som vil kunne guide dig den korttype der vil være mest gunstig for dig.
- Personalet må ikke oprette betalingsaftaler. Dvs. du kan ikke få oprettet en automatisk tank-op-aftale. Det skal du gøre online på sydtrafik.dk.
- Salg eller fornyelse af Billund 65+ kort. Det kan kun gøres online på sydtrafik.dk - klik her.
- Salg eller fornyelse af Ung Billund buskort. Det kan kun gøres online på sydtrafik.dk/ungbillund.
- Salg eller fornyelse af ungdomskort. Det kan kun foretages på ungdomskort.dk
- Indsende billede til rejsekort. Det er ikke et krav, at der skal være billede på rejsekort. Hvis du insisterer på at få et billede rejsekortet, skal du selv henvende dig til Sydtrafiks kundeservice.
Hvordan kontakter jeg Sydtrafiks kundeservice?
- Du finde Sydtrafiks kundeservice på denne hjemmeside - klik her.
- Her finder du Sydtrafiks selvbetjening, hvor du kan bestille rejekort.
- Har du brug for hjælp til rejsekortet, så ring til Sydtrafiks kundeservice på tlf: 70 11 33 33. Alle hverdage fra kl. 08.00 - 18.00 og lørdage fra kl. 10.00 - 15.00.
- Har du spørgsmål, kan du skrive til Sydtrafiks kundeservice ved at følge linket og udfylde formularen - klik her.
I hvilket tidsrum kan jeg få hjælp på bibliotekerne?
- Husk du skal have gyldig coronapas og fremvise gyldigt ID for at komme på bibliotekerne.
- Du kan få hjælp på Magion Biblioteket i den betjente åbningstid. Du finder åbningstiderne her.
- Du kan få hjælp på Billund Bibliotek i den betjente åbningstid. Du finder åbningstiderne her.