It-hjælp til virksomheder og foreninger

Hvordan bestiller jeg et medarbejdersignatur. Hvad gør jeg, hvis det ikke virker. På biblioteket kan du få personlig vejledning til selvbetjening på nettet.

Følgende tilbud henvender sig til selvstændige med en lille virksomhed, medlemmer af en organisation eller forening med et CVR-nummer.

Hvornår kan jeg få hjælp på biblioteket:

  • Du kan få hjælp den første tirsdag i hver måned, fra kl. 10.00 - 15.30 på Magion Biblioteket.
  • Bemærk det kan være en god idé at bestille tid på forhånd. 

 

Er du en virksomhed eller en forening skal du indberette alt  digitalt

Mange virksomheder benytter allerede de digitale muligheder til fx at indberette moms. Andre har brug for it-hjælp til at komme i gang.
 
Har du har problemer med din digitale postkasse eller medarbejdersignatur? Er du endnu ikke er så fortrolig med digital selvbetjening, kan du få personlig vejledning på biblioteket.
 

Biblioteket hjælper dig med at:

  • Komme i gang med at bruge en computer
  • Få adgang til selvbetjening på nettet med en personlig elektronisk underskrift (NemID medarbejdersignatur)
  • Give fuldmagt til din revisor, bogholder eller andre der ordner papirarbejdet for din virksomhed
  • Modtage post som det offentlige sender til din forening eller virksomhed via den digitale postkasse.
  • Starte virksomhed og ændre oplysninger om virksomheden
  • Sende elektronisk faktura til det offentlige
  • Indberette moms
  • Indberette syge- og barselsdagpenge.

 

Personlig it-hjælp på biblioteket

Du kan kontakte bibliotekar Mette Kulmbach, som er bibliotekets personlige vejleder for "IT hjælp til virksomheder". 
Tlf: 7213 1487
 
Du kan også kontakte Kim Nissen der afløser, når Mette ikke er at træffe.
Tlf: 7213 1502