FASE 1: Vidensopbygning
Vi betragter MAKING som en læringsbevægelse, der sætter den lærende i centrum for læringsoplevelsen. Vi anvender en særlig tilgang til making, som kaldes tinkering.Vi kalder det at tænke med hænderne. Det er en legende måde at interagere med og udforske verden på, teste grænser, problemløse og eksperimentere med nye muligheder. Det er en hands-on tilgang til læring, hvor vi roder med fænomener, materialer og værktøj. Her er leg i fokus, fordi det er den mest naturlige måde vi lærer på.
I denne projektfase har vi udarbejdet følgende dokumenter, som danner rammen omkring vores arbejde med making:
At tænke med hænderne (vores tilgang til making)
Vi er særligt inspireret af viden og erfaringer fra LEGO Fonden, The Tinkering Studio og Lifelong Kindergarten Group ved MIT. Herunder finder du et udsnit af links til viden og videoer som vi er inspireret af:
Cultures of Creativity - video
Cultures of Creativity - artikel
Learning Creative Learning - online kursus
Tinkering is seriuos play - artikel
Mitchel Resnick - MIT Media Lab: Lifelong Kindergarten
Denne video er ikke tilgængelig, da du ikke har accepteret Marketing cookies
Klik her for at ændre dit samtykkeMitchel Resnick - On Seymour Papert
Denne video er ikke tilgængelig, da du ikke har accepteret Marketing cookies
Klik her for at ændre dit samtykke